PŘEDNÁŠKY A KURZY:

Provozovatelům fitness: Přednášky a kurzy

Po pádu „komančů“ v devadesátých letech stačilo jen otevřít posilovnu a měli jste plno. Lidé byli nadšení. Dostali svobodu volby a uvědomili si, že se o své tělo musí starat. Pamatuji doby, kdy se v televizi vysílaly filmy jako Rambo, Roky nebo Barbar Conan. Na druhý den bylo fitko přeplněné tak, že dva cvičenci v šatně museli použít společně jednu skříňku. A po tréninku se nedalo ani osprchovat, protože bojler s teplou vodou nestíhal. Za barem to bývalo šílené, protože mi většinou nestačily skleničky na podávání pití. Tehdy jsme ještě žádné iontové nápoje neměli, tak jsme rozlévali šumivky. A pamatujete oblečení do fitka? Kluci vzali staré mikiny, zastřihli jim rukávy a lem kolem krku. Tím vytvořili siluetu postavy do brutálního písmene V. Holky si natáhly elasťáky a na to bodýčka, styl ala Olga Šípková. Asi to bylo dost nepohodlné, ale v té době in a sexy. „Joooo, staré dobré časy.“

Tím nechci naznačovat, že dnešní doba je špatná, právě naopak. Je to stále lepší a lepší. „Kdybych měl tehdy ty vědomosti, co mám teď, to by se děly věci.“ Ale něco v tom smyslu si říká asi každý. Dnešní doba je dobrá, dá se říct, že lepší tu ani nebyla. Jen my všichni, jak cvičenci tak provozovatelé, jsme o mnoho línější něco dělat. A taky si musíme uvědomit, že v 90. letech ženy do posiloven téměř nechodily. Ty hopsaly na „aerobiku“ a pouze ty odvážnější, nadrženější, feminističtější a osamělejší chodili do „bušírny“. Tehdy se ještě nevědělo, že posilování svalstva je základní podmínkou spalování tuku.

Dnešní doba je uspěchaná a cvičenci línější. Taky už není ideálem postavy Arnold Schwarzenegger, ikdyž jeho jméno všichni znají a když začnete hláskovat jeho jméno v Googlu, tak okamžitě vyskočí na prvním místě. Dnes již cvičenec ví, že každá návštěva fitness a cvičení v něm by se mělo dít podle nějakého řádu. Prostě trénink by měl mít „hlavu a patu“. K tomu slouží osobní trenéři. Ti naučí jak cvičit, co je důležité si hlídat a hlavně co je to intenzita. Cvičenec může zabít spousty hodin studováním knih jak cvičit. Číst o délce přestávek, ale nikde nevyčte co je to intenzita dokud ho k tomu někdo nepřinutí. A věřte, že dnes jsou lidé tak líní, že intenzita v tréninku je první věc na kterou je třeba si dát pozor. Spousty cvičících má představu, že když se zpotí, nebo jsou zadýchaní, že si dali do těla. Ale často opak bývá pravdou, to raději mohou jít do sauny. Intenzita se podobá spíš tomu, že když už nemůžu tak si přidám nebo zrychlím. Je to posouvání hranice a zdokonalování výsledku. Jak už jsem mnohokrát psal. Je to o tom, že pokud se nezlepšujete, zákonitě se zhoršujete, protože vše kolem Vás se vyvíjí a roste (a tím nemyslím jen rychlost procesoru).

Spousta provozovatelů si nyní začíná uvědomovat, že pouze vlastnit posilovnu už nestačí, že je potřeba také něco udělat pro to, aby se daný návštěvník ještě vrátil a nešel ke konkurenci. To slýchám často. „Oni mají lepší stroje, novější běhátka a udělátka.“ Skutečnost je taková, že lidi přitahuje hledání něčeho nového - nějaké tajné zbraně, která vyléčí všechny jejich problémy s postavou, fyzičkou i zdravím. A to skoro bez práce a za pár minut. Fakt to funguje. Stačí si vzpomenout na Zumbu, Power plate, Vacushape, Balanční podložky, cvičení na balonech, Alpinning, Fit box, Jumping, Spinning, Pilates, Kalenetika a mnohé další. A to tady nemluvím o různých hvězdách, které proslavily různé styly hopsání, jako ten nejlepší a nejrychlejší způsob na vaše problémy ala Cindy Crawford, P90X a nyní poslední hit Tracy Anderson. Tyhle věci tady byly a budou, je to klasický marketing. A ten se stále zlepšuje, protože lidé, jsou stále línější a chytřejší a jen tak na něco neskočí. Pokud je neomámíte vidinou neuskutečnitelného snu. Jestliže lidem ukážete realitu, tak se s vámi nebudou bavit. To je fakt, co hůř začnou si o vás myslet, že jste blázen a máte zastaralé způsoby myšlení.

Proto je důležité klientům vysvětlit, proč to dělají. Jaký mají vlastně reálný cíl. A jak vše funguje. Proč je vše propojené se vším. Nezáleží jen na tom, jak budou cvičit, ale i na tom jak budou regenerovat. To znamenárelaxovat, jíst a spát. Klienti nemají základní vědomosti o tom, co jsou to bílkoviny, že svaly rostou v odpočinku, že tuk nejvíc spálí ve spánku. Že cvičení má být stimul pro svaly, protože zadýchat se dá už při rozcvičce, která ze stimulem svalstva nemá nic společného. Jak se říká „nevědomost je sladká“. Ale kdo chce znát pravdu, tak kde se jí má jinde dozvědět než ve fitku. A spoustu rozumných lidí to napadne, ale okamžitě se zklamou. Dojdou do posilovny a tam jim nikdo nic nevysvětlí. Obsluze je to jedno, ta je tam, aby vybrala peníze za vstup a doplnila toaletní potřeby, když dojdou. To máte to samé, jako když dojdete na bazén. Plavčík tam není od toho, aby vás učil jak správně plavat. Stará se prostě o provoz a pořádek bazénu a to je správně, protože to je jeho práce. Pokud se chcete naučit správně plavat nebo cvičit najmete si trenéra nebo jděte do kurzu (plavání nebo cvičení).

Co se stane, když v daném fitku není tato možnost? Muži si nejčastěji vyhlídnou v posilovně toho nejnabušenějšího často i nejnasypanějšího a začnou kopírovat jeho trénink. Samozřejmě to nemá žádný výsledek. A ženy těm se většinou nasypaní hnusí, tak jdou buď jen na kardio a pak se protáhnou. Pokud to jsou zlatokopky, tak jim to stačí a druhou polovinu tréninku stráví u baru. A pokud chtějí hubnout tak zjistí, že fitko asi není to pravé. Proto skončí někde na nějakém novém programu na hubnutí (viz výše), protože se tam necítí trapně, jako ve fitku kde nevědí co dělat.

A to je důvod, proč dělám přednášky a kurzy. Klienti potřebují vedení, zapojit do akce. Pokud klientovi nastavíte program s týdenními cíli a úkoly, je to pro něj reálnější a větší šance na změnu k lepšímu, než když mu řeknete, že má chodit cvičit, zdravě jíst a vydržet to tak dlouho jak to jen jde. Jak jsem řekl víše, „klient je tvor neskutečně líný a proto potřebuje přesné úkoly co dělat, co jíst a jak správně a intenzivně cvičit“. V kurzech často zjistí, že je na tom hůř než si myslel, když vidí, jak to jde druhým. Nebo je sice dobrý, ale nevyvážený. Například cvičení mu jde nejlépe ze skupiny a strečink naprosto mizerně. Ženy často v kurzu zjistí, že nemohou hubnout, protože oproti ostatním málo jedí. Nebo dokonce hledají tajemství. Obézní ženy si uvědomí, že i když mají 100kg mají méně svalů než 50ti kilové cvičenky, které zvedají daleko větší váhy. A je jedno, jestli je to přednáška nebo kurz. Jde o to, že pokud se sejde více lidí s podobným cílem, tak už jen jejich přítomnost posouvá klienta na vyšší úroveň.

Pokud jste majitelem fitness a měl byste zájem jak zvýšit návštěvnost fitness formou přidané hodnoty. Mám vypracované kompletní kurzy jak pro ženy, tak i pro muže. Tréninky, jídelníčky, motivační emaily, konzultace a mnoho dalšího. Stačí se ozvat.


ukázka zde: ZMĚŇ SVŮJ ŽIVOT